Radnici novosadskog "Neobusa" su, umesto osam neisplaćenih zarada, dobili jednokratnu pomoć u vidu dve kese sa paštetom i deterdžentom, saznaje Radio 021.
Ta prosta činjenica koja ti nije jasna je vertikala sistema upravljanja iliti rukovođenja preduzećom, mini-marketom, državom.... Ne sliva se zarađeni kapital direktno u džepove radnika zaposlenih u proizvodnji, pa da ga oni troše kako hoće. Stečenim kapitalom raspolaže rukovodstvo firme, direktorijum, da ne kažem "menađment", i oni dumaju gde će ga uložiti, kako razdeliti i držati pod kontrolom. Prema tome, "njih" treba pitati kako su razlivali zarađeni kapital u poslednjih 10-15 godina, a ne radnika koji čeka naređenja šta da radi, za koga ti misliš da radi šta hoće i kako hoće. "Oni" danas sigurno ne čekaju u redu da dobiju pet pašteta i kilogram brašna u kesi, i to žutoj!
Svi se bavite posledicama.Uzrok bolesti treba otkloniti.Neka plate oni koji su pokrali i unistili fabriku.Svi znaju ko su ti lopovi, direktori ,banke ,stecajni upravnici...Sta mogu radnici osim da rade i skupljaju kese.E zemljo Srbijo.
da su pametni pa da tuze sindikat i njihove vodje sto su pristali na okoncanje strajka obecanjem da ce dobiti pokradeno sada neka sindikat sve kesira ljudima
Voleo bi da mi ovi što izlupaše minuse objasne samo jednu prostu činjenicu.Kako su švabe uspele da od 74 do sad naprave 6 varijanti čuvenog Golfa a naši vrli samoupravljači od 74 do 2003 sa sve desetinama hiljada zaposlenih u srpskom gigantu su uspeli dvaput da promene ogledala i triput farove na čuvenom stojadinu.O raznim varijanta kubikaže i motora i da ne pišem.I pritom nisu visili ispred vlade u Bonu za pare nego su umesto terevenki i kradje ulagali u nove proizvode.Usput samo se pitam kako bi prošli da vas švaba nadje kako trošite nejgovu struju i materijal za privatluk.Zato oni i jesu tu gde jesu a mi tu gde jesmo
Neobus je prošle godine isporučivao autobuse za francusku Veoliju,beogradsku Lastu...Autobusi su bili svi klimatizovani,sa euro 5 motorom i cena im je bila manja od 130 000 evra.Francuzi su bili prezadovoljni,Lasta takođe.Solaris,za novosadski GSP je plaćen oko 255 000 evra.Mislim da je to svetski rekord u iznosu cene gradskog autobusa.A pobedio je na tenderu.Kako?
Što se tiče ostalih tendera Neobus je prošle godine dobio tender za Pančevo 12 kom,imao je narudžbine od Laste i Veolije al ni za jednu od ovih narudžbina nije dobio garanciju Razvojne banke.Znači,imao je posla i nisu mu trebali krediti već samo garancija.Ni to nije mogao da dobije.Nekom je u interesu da propadne.Zašto da kupujemo autobuse domaće,kad možemo strane po duplo većoj ceni.
Najtužnije je što u našem društvu ima idiota kojima je važnije da radnici na zapadu zadrže svoja radna mesta a ovi naši da lete na ulicu.
Da postoji vlada koja brine o stvarnim narodnim interesima GSP bi MORAO uzimati samo domaća vozila - nikakvi tenderi ne dolaze u obzir u ovakvom neravnopravnom odnosu tehnološkog razvoja
naše i njihove industrije.Naravno to važi i za sve ostale proizvode domaće industrije.
Zao mi je radinka ali kvalitet njihovih buseva je dosta nizi u odnosu na Solaris ili Iveco.
Priznajte da nam se svima vise svidja da se vozimo u klimatizovanim busevima koji su i dosta tisi od Neobusa.
Secamse novih buseva iz Neobusa nov novcijat bus a on zveci kao serpa. Meni lico vise prija da ujutru kad se vozim busom nemoram da slusam kako lupa i tandrce.
Mislim da ni ovima iz sindikata trebalo organizovati izlet do BG da posete kuću cveća da konačno vide da je drug ćopa umro i da nema više samoupravljanja.A o pomoći su trebali da razmišljaju u ona vremena kad su trošili firminu struju i materijal i za flašu rubina pravili kapije i komplete za klanje svinja umesto da su smišljali nove modele autobusa.I kad su arčili pare na razne radničko-sportske igre bolje da su smišljali nove poslove.Sad kukaju za tendere a 80% tih tendera nameštaju upravo oni koji su im bili dobri dok su im gledali kroz prste i plaćali komunističke bahanalije
Vasin svima deli paštete,a on uzima samo keš. Tako je i u zrenjaninskom Žitoproduktu bilo... kese i paštete... Ne volim SNS,ne volim SPS ali nek počiste ove alave iz DS,jedino mi je to drago... pa koliko god da ih uhapse.
Ako nisu u stanju da dobiju tender u Novom Sadu onda i treba da propadnu. Posle ko zna koliko godina i isporuka za GSP sada gube tendere. Mislim da je problem vise u poslovodstvu firme.
Nacin poslovanja GSP-a je opstepoznat, a pogotovo bi to trebalo da znaju oni koji proizvode autobuse.
Niko ne spori da su Iveco i Solaris svetski poznate firme i da se njihovi autobusi koriste u mnogim gradovima vec se spori nacin na koji su njihovi predstavnici na ovom trzistu nastupili. Tasna-masna firme se otvaraju neposredno pre tendera i to jedino ako ce imati uspeha na istom! Tako je i doslo do kupovine autobusa koji su bili namenjeni Tirani, a zavrsili kod nas.Sto se tice Neobusa pored dokazanog kvaliteta (dugogodisnja saradnja sa Volvoom, a oni za saradnike ne biraju bilo koga)njihovi autobusi su zastitni znak Novog Sada od pocetka 70-ih i dizajnirani su prema potrebama transporta putnika u nasem gradu koji se, moracete priznati, malko razlikuje od Tirane(slucaj Iveco). Pored ovoga, svako ko se i malo razume u odrzavanje voznog parka zna da je najekonomicnije imati u istom jednu marku autobusa, a ne 10! I to nam daje jos jedan plus za Neobus, delovi i sama fabrika u istom gradu. Na zalost, kao i u svim javnim nabavkama postuje se jedino princip IMT (ima l' mene tu),a o interesima javnog preduzeca i gradjana koji ce usluge koristiti ni reci. Podrska radnicima Neobusa da istraju u svojoj borbi i da se vrate na posao! Pozdrav
Slazem se u potpunosti!Vasin je dugo godina bio u upravnom odboru Albusa,a radnici istog znaju kako im je sada!Svi su suspendovani koji su osnovali nezavisan sindikat..tuga i jad-nemaju hdz uniforme a rade sa opasnim kemikalijama!
"Iveco i Solaris su svetski poznate firme..."
Ma nemoj... Toyota i VW su takodje svetske firme ali se nama samo FIAT nudi kao prihvatljiv zato sto je to neko u vrhu odlucio. Sto vazi za vojvodu ocigledno ne vazi za vola. Negde cemo se igrati konkurencije a negde udri po monopolu, ne ide to tako.
U devedesete nas je Boris Tadic vratio jos 2008. koalicijom sa Dacicem i Mrkonjicem. Mozda je sad jasnije zasto je DS izgubio izbore. Ova firma kao i mnoge druge je unistena za vreme mandata DS-a a pastete im je sredio licno njihov sekretar za rad Vasin posto im je posao prethodno oduzet od strane grada na cijem je celu takodje bio DS.
Iveco i Solaris su svetski poznate firme čiji autobusi se koriste u gradovima širom sveta a ne tasna masna firme. Inače su obe firme dobili posao na tenderima i Neobus kao gubitnik tendera ima pravo da se ljuti ali nema pravo da vređa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Poniženi radnici "Neobusa" umesto plata dobili paštetu
Novi Sad
•28.06.2012.
•10:19 > 09:19
Komentari 24
Detelina
Scotch Bonnet
Ovo deljenje pastete ceka svakog od nas dokle god budemo cutali i trpeli.
Jalova uvertira u nasu buducnost.
Mile
vasa
novosadjan
Sremac
Što se tiče ostalih tendera Neobus je prošle godine dobio tender za Pančevo 12 kom,imao je narudžbine od Laste i Veolije al ni za jednu od ovih narudžbina nije dobio garanciju Razvojne banke.Znači,imao je posla i nisu mu trebali krediti već samo garancija.Ni to nije mogao da dobije.Nekom je u interesu da propadne.Zašto da kupujemo autobuse domaće,kad možemo strane po duplo većoj ceni.
Učitelj
Da postoji vlada koja brine o stvarnim narodnim interesima GSP bi MORAO uzimati samo domaća vozila - nikakvi tenderi ne dolaze u obzir u ovakvom neravnopravnom odnosu tehnološkog razvoja
naše i njihove industrije.Naravno to važi i za sve ostale proizvode domaće industrije.
Priznajte da nam se svima vise svidja da se vozimo u klimatizovanim busevima koji su i dosta tisi od Neobusa.
Secamse novih buseva iz Neobusa nov novcijat bus a on zveci kao serpa. Meni lico vise prija da ujutru kad se vozim busom nemoram da slusam kako lupa i tandrce.
Sremac
Spajalica
greota da se baci e....
Ime mi je..
Dejan
bb
Nacin poslovanja GSP-a je opstepoznat, a pogotovo bi to trebalo da znaju oni koji proizvode autobuse.
ovca
jaegermeister.ns
Albus
Miki
Pa-šteta da se baci...
Gari
o istom isto
Ma nemoj... Toyota i VW su takodje svetske firme ali se nama samo FIAT nudi kao prihvatljiv zato sto je to neko u vrhu odlucio. Sto vazi za vojvodu ocigledno ne vazi za vola. Negde cemo se igrati konkurencije a negde udri po monopolu, ne ide to tako.
Alo Pozega
-
pa nije prosao ni dan a obicaji i tekovine 90 ih su vec pocele da se primenjuju
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H